











Kontatzea entzutea da – “Bertsoa sortzen ari den momentuan bertsolariak ezin du bere sorkariaren asmo intelektuala eta estetikoa kontzienteki erabat kontrolatu, are gutxiago erritmoa arrazionalizatu. Askatu egin behar du kontrol hori bertsoak korritu dezan. Baina dantzariak badaki oina non jarri behar duen, idazleak badaki non jarri behar duen koma bat; bertsolariak asmatu behar du
Erika Lagoma – “40 urteko nobato aurrez ikusitakook agurra dutxan pentsatzen dugu, eta ez bada hala, malo…. saio ostean liseriketa aparatuak lan eskerga izanen du. Bai, ernegatuta nago atzoko saioa ez zelako ongi joan, eta aunitzek euskal twitterren bezainbertze sufritu nuelako, pikotza eta pala, pikotza eta pala. Eta behazuna bere lana egiten ari da.
Errimaren ertzetan – Bertsolarien biblia moduko bat izan da, errimari dagokionez, Xabier Amurizak idatzi zuen “Hiztegi Errimatua“. Odei Barrosoren iritziz arauak estu betetzera ohitu dira bertsolariak, eta horrek segurtasun moduko bat ematen die. Denok ulertu omen dugu, urteen eta praktikaren poderioz, zer den errima ona eta zer errima txarra. Baina ba al da
Amets Arzallus: Bertso sortez bi gogoeta – Bertsolari aldizkariaren podcasta da Makarrizketak, eta laugarren atala Amets Arzallusen eskutik datorkigu: “bertsogintza ia erabat bat-bateko jardun gisa ulertzen den garai hauetan, bertso jarriek zer leku duten galde liteke. Zer leku duten baino gehiago, zer funtzio betetzen duten, eta funtzio horren araberako lekurik ba ote duten”. Audiogintzak jauzi handia
BERTSGOL – Bertsolari aldizkariaren podcasta da Makarrizketak, eta hirugarren atala Oihana Bartraren eskutik datorkigu… beno, eskutik edo oinetik. Gauza totxoez hitz egitera dator santutxuarra: FUTBOLA eta BERTSOLARITZA. Horrela, hizki larriz. Audiogintzak jauzi handia eman du azken urtean Euskal Herrian, eta podcast formatuan sortutako lanak ugaritu egin dira ezker-eskuin. Bertsolari aldizkarian bagenuen aspaldian esparru honetara