Adin-adin egitasmoa: Denborak gal ez gaitzan

Adin-adin egitasmoa – Testua: Elixabet Etxandi Argazkiak: Xenpelar Dokumentazio Zentroa     Egoitzaz egoitza ibili dira bertsolariak kantuz, Adin-adin deitutako proiektuarekin, adinekoei poza eta euskal kultura eskaintzeko. Pandemia urtean, egitasmoa bertan behera geratu da, baina gerora begira, Adin-adinek ez du oraindik azken hitza esan. Egoitza gehiagotara zabaltzeko erronka azaldu zaie antolatzaileei, bertsoa tresna itzela izan

Segi irakurtzen

[Bertso ibilbidea] Donostiako ziudadia

Donostiako ziudadia – Testua: Miren Artetxe eta Beñat Gaztelumendi       Lehendabiziko abisua: bidaia hau ez duzu inongo gidatan aurkituko. Bigarren abisua: Donostia bakarra munduan kantatzen den arren, ez da egia: Donostia asko daude Urumea ertzean. Badago Donostia bat Pello Mari Otañok deskribatu zuena: “Donostiyako Ziudadia, Irutxulo-ko uriya; / Etxian zuben perlik onena Jainkuari

Segi irakurtzen

Gstanzl: bat-bateko bertsolaritza Austrian

Gstanzl – Testua: Thomas Nussbaumer (erredakzioan itzulia) Argazkiak: Nussbaumer eta XDZ   Gstanzla da…   Gstanzl edo schnaderhüpfel deritzona abesti sozial herrikoia da, jatorriz inprobisatua eta estiloz independentea, alemana hitz egiten den Austriako Alpeetan, Hego Tirolen (Italia), Bavarian (Alemania) eta Suitzako zati batzuetan abesten dena. Vierzeiler (lau lerro) ere esaten zaio lau bertso laburretan edo

Segi irakurtzen

Bertsolaritza eta euskalkiaren auzia

Bertsolaritza eta euskalkiaren auzia – Testua: Elixabet Etxandi Argazkiak: Xenpelar Dokumentazio Zentroa     Auzi potentea da euskara batua eta euskalkien erabilpenarena bertsolaritzan, luzea bezain beharrezkoa. Bidea egin dugu Xalbadorrek txistuak jaso zituenetik, eta argi dago bertsolaritza ez zela gaur egun dagoen posturara iritsiko euskara batuak bateratu ez balu. Hala ere, euskalkiek beren lekua mantendu

Segi irakurtzen

Nola egin bertsolari?

Nola egin bertsolari? – Testua: Maddi Soroa Navarro Argazkiak: Xenpelar Dokumentazio Zentroa   Bat-bateko bertsoak badu sortzeko eta interpretatzeko prozesuari buruzko deskribapena. Hura epaitzeko edo ebaluatzeko irizpide zehatz batzuk ere baditu, baina ez du irakaskuntza-ikaskuntza prozesua gidatzen duen materialik. Badira urteak (lau hamarkada luze) bertso eskolak sortu zirenetik eta haiekin batera joan dira sortzen bertsotan

Segi irakurtzen