Txanpiñoiak

Kudeatzailea Bertsolari Aldizkaria

Txanpiñoiak – Testua: Maialen Akizu Argazkiak: Xenpelar Dokumentazio Zentroa     Zergatik sortzen da txanpiñoia hemen eta ez hor? Zer du lur honek desberdin, eta nola ontzen da, ia konturatu gabe, txanpiñoia? Txanpiñoiaren metafora darabil Amaia Perez Orozko[1] ekonomialari eta ekintzaile feministak egungo sistema ereduaren metafora gisa. Langile txanpiñoia agindutako ordu eta lekuan egunero prestu

[Perlak] Jone Uria: 2001eko finala

Kudeatzailea Bertsolari Aldizkaria

2001eko finala – 2001eko Bertsolari Txapelketa Nagusiko finala. Kronika bat, 11 urteko haur baten ahotik. Edo, hobeto esanda, 20 urte geroago haur hura izan zen helduak gogoratzen duenetik. Saiatuko naiz paternalismo gehiegiz ez jokatzen nire buruarekin.   2001-12-16, goizean goiz: Ez dut ordua gogoan. Baina goiz zen, oso goiz. Autobusa genuen zain Algortan. Ez dakit

La Basu: Hitzen boterea

Kudeatzailea Bertsolari Aldizkaria

Hitzen boterea – Testua: Elena Caballero Villanueva, La Basu. Raplaria   Bertsolari bat entzun nuen lehen aldian, ni oso txikia nintzen, eta benetan txundituta geratu nintzen melodiak a capella abesten zituen eta istorioak kontatzen zituen gizon serio hura entzutean.     Are handiagoa izan zen sorpresa, aitak onartu zidanean letrak ez zituela aurrez idazten eta

[PERLAK] Sustrai Colina: Iraun eta bizi

Kudeatzailea Bertsolari Aldizkaria

Iraun eta bizi – Argazkiak: Xenpelar Dokumentazio Zentroa     Beti ez gaude ideia argiz, beti ez gaude bertso egarriz, sarri gogaitu ere egin naiz bertsoz, errimaz ta neurriz. Bertsolariak zelan barrutik ez gauden eginak harriz, larri heldu ta noa irriz: bertsoa eta nire burua maitemindu dira berriz.   Iturriaga, 2001eko Azaroaren 18an, Markinan.    

[KANPOTIK] Itxaro Borda: Moda xaharrekoa al naiz ni ere?

Kudeatzailea Bertsolari Aldizkaria

Itxaro Borda – Igande arratsaldeetan, Eider Perezek hain gozoki aurkezten duen Hitzetik Hortzera emankizuna jartzen dudanean, harritzen naiz beti, bertsolaritza zenbat aldatu den ikustean: laurogeiko hamarkadan oraino ere, erran genezake moda xaharreko bertsolariak agertzen zirela, zuzen-zuzena sagardotegietako edo baserrietako abaro-guneetatik etorriak. Ordura arte, gehienak kasik, laborantza mundukoak ziren, langile zenbait kausi zitekeen arren. Jatorri sozialaz