Ikasturte amaierako koplak

Oihane Perea

Ikasturte amaierako koplak – 25 urte izango dira bertsoaren didaktikaz lehen aldiz hausnartu nuenetik, lehen aldiz bertso-eskola baten ardura hartu nuen garaia eta nerabezaroaren azken txanpa batera etorri zitzaizkian. Orduan Xabier Amurizaren hausnarketak ziren helduleku bakarrak eta hortik tiratuta hasi ginen, intuizioz beste ezer baino gehiago, beste asko bezala. Bat-batekotasuna garrantzitsua zela bagenekien eta idatziz

Lekanda

Arkaitz Estiballes

Lekanda – Goiz jaiki naiz gaur. Beharbada, ekainaren 30a delako eta oraindik zutabe hau idatzi gabe neukalako. Enkarguak “biharko” utzi zale naiz, “bihar” hori noiz helduko zain. Ohetik jaikitzerakoan bi gauza ikusten ditut goizero, eskailerapean bizikleta eta sukaldeko leihotik Lekanda mendia. Badakit bizikletaren kateei buruz hitz egin behar nizuela baina “izorrai, hi ere biharko” pentsatu

Bertsolariak eta ikasleak

Joanes Illarregi

  Bertsolariak eta ikasleak  – Ikasturtea bukatu berri dugun honetan, urtero modura azterketen garaia amaitu berria da; eta urtero modura aurten ere izan dira listua eztarritik pasatzeko nahiko lan izan ditugun uneak. Ez da ikasleen garairik gustokoena izaten, eta behin ikasteko garaia heltzen denean, edozein aitzakia da ona zereginetan ez murgiltzeko, eta ikasten hasteko unea

Jai-Aldiak

Oihana Iguaran

Jai-Aldiak – San Juan bezperan hasten zen zirkuitua. Hainbat kategoria zituen: DBH bukatu berri zuten gazteena, unibertsitaterako hautaprobak eginda itxaronaldia luze egin zitzaien koadrilena, lantokian lanaldi jarraitua edo ordutegi murriztua estreinatu berri zutenena, erromeri taldeena, parrandarako beranduegi baina etxerako goizegi denerako hamburgesak saltzen dituzten furgonetena, barrakena, kale-garbitzaileena, kaleko saltzaileena … eta bertsolariona.     Bokataldia

Zer da bertsoa?

Elixabet Etxandi

Zer da bertsoa? – “Bertsoa zer den esplikatu behar bazenio ez dakien kanpoko bati, nola esplikatuko zenioke?” Hori da duela gutxi neri ere egin didaten galdera, eta egia erran, uste dut askok taktika berdina erabili izan ohi dugula bertsoa zer den azaltzerakoan, bertsoa eta rapa bezelako inprobisazio ariketak alderatuz. Luzaz esplikazio hori erantzun izan dut